Brev:
Madtjek
1. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Madtjek
Kære Helen!
Jeg skriver til dig, ikke fordi jeg er bekymret, men lige for en sikkerheds skyld :-):
Lillebror er nu 7 1/2 måned, han er 75 cm lang og vejer godt 10 kg. Han spiser rigtig godt, men jeg vil gerne lige have dig til at vurdere hans madplan, for selv om han er mit andet barn, så har jeg jo aldrig prøvet at have et barn, der ville spise! Anna er 4 år nu, og vejer blot to kilo mere end lillebror, og hun spiser stadig ikke rigtig noget, men det er en anden historie..
Tilbage til lillebrors madplan:
Morgen kl ca 7: havregrød el. Urtekrams grødblandinger lavet på mme (han nægter at spise pulvergrød - voksenmad, tak!). Vand i kop. Han spiser en portion lavet på 200 ml mme og 1 dl gryn
Formiddag kl 8:30-9 ca 150-200 ml mme og sover så en lille lur på 1/2 time
Formiddag ca 10:30 frugtmos enten fra glas eller en banan jeg skraber + vand af kop
Frokost ca. 12:30: 2 skiver bondebrød (skorpen skåret fra) med smør og leverpostej eller andet smørepålæg (leverpostej er favoritten) + vand i kop
Tidlig eftermiddag, ca 13:30-14 150-200 ml mme og så en lur på 1 -1 1/2 time.
Eftermiddag ca. Kl 16 A38 med ymerdrys og frugtmos + vand af kop
Aften kl 18 vores mad. Han vil ikke spise glasmad, og maden skal ikke være alt for blendet så jeg moser det let, og han spiser alt, men helst ris og pasta med kød og sovs. Bør jeg gøre noget specielt? Eller må han godt få alt nu? Han spiser rigtig meget, så jeg er jo lidt nervøs for, om han får for meget kød eller lign... Han elsker mad, der smager af noget, boller i karry, chili (ikke stærk) osv + vand eller sødmælk i kop (han er vild med sødmælk, men jeg begrænser det lidt)
Aften kl 19-19:30 hvis han kan drikke det, så får han en godnatflaske, men tit er han træt så hurtigt efter aftensmaden, at han ikke kan drikke noget.
Kl ca 01 vågner han og får en flaske mme
Som du kan se, vil han ikke rigtig sove om dagen - sådan har det altid været, så han er stangtræt om aftenen.
Ser hans mad ok ud? Han er den gladeste og tykkeste baby, og han er supergod motorisk. Jeg har ikke set min egen SP siden oktober og ser hende først til februar, så jeg ville lige høre dig..
Kærlig hilsen
Marie-Louise